-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29871 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چرا ائمه اطهار ( عليهم السلام ) در مقابل دشمن خود معجزه نشان نمي دادند تا آنها بر حّق بودن ائمه ( عليهم السلام ) را بفهمند ؛ و از ظلم و جور نسبت به آنها خودداري كنند ؟
اولاً ، بايد توجّه داشت كه در طول تاريخ انبياء سنت الهي بر اين امر قرار گرفته بود كه تمام انبياء براي حفظ آئين خود اوصيايي داشتند و اصولاً هيچ پيامبري بدون وصي نبوده است مانند حضرت آدم ( عليه السلام ) كه شيث را وصي قرار داد و داود ( عليه السلام ) كه سليمان و موسي ( عليهم السلام ) كه يوشع بن زن را و پيامبر اسلام كه حضرت علي ( عليه السلام ) را وصي خودش قرار داده است . بنابراين اصل وصايت امري بود كه در طول تاريخ پيامبران محرز و غير قابل انكار بوده است و حتّي طبق روايات اهل سنّت نقل شده است كه حضرت علي ( عليه السلام ) وصي رسول گرامي بوده است و همان طور كه از عايشه نقل شده است لفظ وصي بر حضرت علي ( عليه السلام ) صدق مي كرد .
با اين توضيح مي گوئيم كه دشمني با ائمه اهل بيت ( عليهم السلام ) به خاطر اين نبوده كه آنها بر حق بودن آنان را نمي دانستند . بل كه مي توان ادعا كرد كه چون آنها را بر حق مي دانستند به ظلم و جور با آنان پرداختند همان گونه با رسول گرامي اسلام به مبارزه برخواستند . و اين در طول تاريخ سابقه داشته است كه در مقابل دعوت حق و انبياء الهي ، دنيا طلبان و ستمگران مي ايستادند و سعي در نابودي نور الهي و دعوت رسولان داشتند .
با توجّه به اين توضيحات ناگفته نماند كه ائمه ( عليهم السلام ) در بعضي از مواقع كه لازم مي دانستند دست به معجزاتي مي زدند ، ماند تصوير شيري كه در مجلس مأمون تبديل به شير واقعي شد و يكي از دشمنان اهل بيت ( عليهم السلام ) بلعيد و سپس به حالت اوليه خودش برگشت . ولي اين معجزات اثري در دل هم چون سگ مأمون و ديگر ظالمان تاريخ نداشت .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.